Reenzarini

Thursday 11 September 2014

SAAT CINTA MULA BERSEMI 12



BAB 12

Sengaja dia memutuskan pertunangannya dengan Johan setelah tahu dirinya hamilkan anak Johan. Misi mesti di jalankan segera sementara dirinya baru hamil dua minggu. Misinya adalah untuk memerangkap Amer dengan kehamilannya itu.

Setelah mengemas segala bukti kejahatannya dia kembali ke bilik Amer Rafik.

“Amer akan jadi milik Iffah juga.” Wajah Amer Rafik ditatapnya dengan penuh cinta.

“Amer…..Iffah cintakan Amer. Iffah tak akan biarkan Amer jatuh ke tangan Fika.” Tubuh Amer dipeluknya.

            Kemudian pakaian Amer di buka dan diselimutkannya. Pakaiannya juga di buka dan dirinya baring di sebelah Amer Rafik. Tubuh Amer dibelainya. Nafsu geloranya dipendamkan kerana Amer Rafik sudah terlena, gara-gara ubat tidur yang di masukkan ke dalam makanan dan minuman Amer Rafik. Perangkap sudah dipasang supaya Amer bertanggungjawab atas kehamilannya. Di bawah selimut, tubuh bogelnya mendakap tubuh Amer yang juga tidak berpakaian. Sudah tidak ada perasaan malu baginya.

            Sudah lama Iffah mempunyai hubungan dengan Johan. Selama ini dirinya melayani kemahuan nafsu Johan.  Setelah berkenalan dengan Amer, perasaannya pada Johan terus mati dan dirinya kini mengilai bakal adik iparnya. Kebenciannya pada Fika membuatkan dia lebih nekad.
***********
            Amer Rafik terjaga bila mendengar azan subuh  dari masjid berdekatan. Badannya terasa berat untuk bergerak.

            Alangkah terkejutnya dia bila terjaga, kelihatan Iffah sedang tidur lena sambil memeluk dirinya dalam keadaan bogel.

            “Astagfirullahalazim! Iffah, kenapa kau ada dalam bilik aku?” Segera dicapainya pakaian yang terdampar di tepi katil. Dipakainya dengan segera.

            Iffah yang telah lama terjaga, sengaja mengeliatkan tubuhnya. Ingin  memperlihatkan tubuh bogelnya kepada Amer Rafik. Sengaja dibiarkan selimut tersingkap hingga ke dadanya. Ingin mengoda Amer Rafik.
           
            “Iffah! Bangun, aku kata bangun!” Jerkah Amer Rafik. Dia bukan seperti lelaki hidung belang yang pantang melihat tubuh seksi wanita.

            “Amer…… apa Amer dah buat pada Iffah ni? Amer mesti bertanggungjawab atas apa yang Amer dah lakukan pada Iffah. Semalam Amer paksa Iffah melayani nafsu Amer.” Iffah berpura-pura menangis. Meraih simpati Amer Rafik. Hebatnya lakonan Iffah.

“Kau jangan nak buat fitnah, Iffah. Aku tahu kau dah masukkan sesuatu ke dalam makanan dan minuman aku. Selepas aku makan aku terus mengantuk.” Amer Rafik terus ke meja makan untuk mengambil makanan yang ditinggalkannya di atas meja semalam. Alangkah terperanjatnya dia, bila dilihatnya meja itu kosong. Semuanya telah dibersihkan Iffah Najihah. Sungguh licik Iffah Najihah.

           “Jahanam kau Iffah!” Permukaan meja di tumbuknya kerana geram. Walaupun tangannya sakit tapi hatinya lagi sakit.

            “Kau keluar dari rumah aku Iffah.” Halau Amer Rafik. Tak disangka Iffah Najihah begitu rapi membuat perancangan. Dia kini sudah terjerat.

“Keluar!”Jerkah Amer Rafik. Tubuh bogel Iffah ditarik dan di tolak jatuh ke lantai.

“Kau kutip pakaian kau ni perempuan jalang!”

          “Iffah boleh keluar, jangan ingat Amer boleh terlepas begitu saja. Iffah akan ceritakan apa yang berlaku pada keluarga Iffah dan keluarga Amer. Tak ketinggalan juga dengan Fika kesayangan Amer tu.” Perli Iffah Najihah sambil ketawa.

           “Berambus kau Iffah. Aku tak nak tengok muka kau lagi.” Marah Amer Rafik. Menyesal kerana selama ini dirinya hanya berlembut dengan segala tindak tanduk Iffah Najihah. Sejak awal dirinya kurang senang dengan tingkah laku Iffah. Tidak disangkanya begitu sekali jahatnya Iffah.

“Ya-ALLAH! Bantulah hamba-MU ini.” Doa Amer Rafik.
          
           Sejak hari itu Amer sudah memohon pertukaran ke HKL. Tidak mahu dirinya dihampiri oleh Iffah Najihah. Tetapi bukan semudah itu untuk bertukar tempat kerja. Dirinya terpaksa bersabar sementara ada kekosongan di HKL.

“Ya-ALLAH bantulah aku.” Setiap hari Amer Rafik tak pernah lupa memohon bantuan dari yang maha Esa.

            Sebulan selepas itu Iffah datang menemui Amer Rafik. “Amer…...Iffah ada benda nak cakap dengan Amer sekejap.” Panggil Iffah Najihah bila dilihatnya Amer baru balik dari kerja.

            “Apa kau nak cakap, cakap saja di sini. Aku tak ada masa nak mengadap muka kau. Jijik tahu dengan perbuatan kau itu.” Ujar Amer Rafik tanpa senyuman. Sudah tidak ada kelembutan dalam perbualannya dengan Iffah Najihah.

        “Amer, Iffah dah hamil.” Hati Iffah berdebar-debar bila memberitahu Amer tentang kehamilannya itu. Mudah-mudahan berita kehamilannya dapat memerangkap Amer Rafik. Sebenarnya usia kandungannya adalah enam minggu.

            “Kau jangan nak buat lawak Iffah. Aku tak pernah bersama dengan kau. Kau sengaja nak perangkap aku. Hari tu kau masukkan aku ubat tidur.” Sangkal Amer Rafik.

         “Amer, jangan lupa tentang apa yang berlaku sebulan yang lalu. Kalau Amer tak nak bertanggungjawab, Iffah akan laporkan pada polis. Amer akan hilang segalanya. Amer akan hilang pekerjaan, Amer juga akan kehilangan Fika.” Ugut Iffah Najihah.

“Kau sengaja ugut aku Iffah. Ini adalah rancangan kau nak kenakan aku,kan? Aku langsung tak sentuh kau. Malam tu aku hanya tidur setelah makan makanan yang kau letak ubat tidur.” Amer Rafik sama sekali tak akan mengaku anak dalam kandungan Iffah itu anaknya.

“Amer tak akan lepas dari Iffah. Iffah ada gambar kita berdua untuk membuktikannya. Ya ! Iffah yang rancang segala-galanya. Puas hati Iffah.”

“Kenapa kau buat semua ini Iffah? Aku adalah bakal adik ipar kau. Kau tak kesiankan Fika?”Tanya Amer Rafik.

“Iffah buat semua ini kerana Iffah cintakan Amer. Iffah tak nak lihat Fika hidup bahagia. Iffah bencikan Fika!”

“Anak dalam kandungan kau tu. Aku tahu anak siapa. Dia anak Johan bukan?” Serkap Amer Rafik.

“Pandainya Amer teka. Ya ini memang anak Johan tapi aku tak nak Johan yang jadi bapa kepada anak ini. Iffah nak Amer yang jadi ayah kepada anak ini.”

“Kau jangan lupa Iffah! Aku ini seorang doktor. Aku boleh buktikan anak itu bukan anak aku.” Tempelak Amer Rafik.

“Tapi Iffah ada gambar kita malam tu Amer. Iffah akan tunjukkan pada ibu bapa kita sebagai bukti. Amer tak akan terlepas dari Iffah.”

“Kau memang perempuan tak guna Iffah!  Kau tak akan perolehi kebahagiaan jika bersama dengan aku. Aku hanya cintakan Fika.”

  “Baiklah Iffah, kalau itu yang kau nak aku boleh menikah dengan kau tapi selepas kau bersalin aku akan ceraikan kau. Aku tak pernah ada perasaan  pun kepada kau selama ini.” Terpaksalah Amer Rafik menikahi Iffah Najihah. Demi pekerjaannya dan demi kedua orang tuanya.

            Nak ceraikan aku, kau tengoklah nanti apa yang aku akan lakukan. Nyawa Fika jadi taruhannya, getus Iffah Najihah dalam hati.
           
            Berita perancangan pernikahan mereka disampaikan pada keluarga mereka. Cuma berita tentang kehamilan Iffah saja yang tak diberitahu kepada keluarga mereka.

            Hancur luluh hati Afika Najwa bila mendengar perancangan pernikahan diantara Iffah Najihah dan Amer Rafik.

            “Abang Amer, apa yang berlaku sebenarnya? Kenapa abang Amer nak menikah dengan kak Iffah. Bukankah kita yang bercinta selama ini? Tergamak abang Amer dan kak Iffah buat semua ini pada Fika. Abang Amer curang dengan kak Iffah.” Tangis Afika Najwa sayu.

            “Abang Amer terpaksa Fika. Iffah dah perangkap abang Amer, dia dah masukkan ubat tidur dalam makanan abang Amer. Iffah ugut nak buat laporan polis dan hancurkan kerjaya abang Amer. Iffah dah hamil . Tapi anak tu bukannya anak abang.Anak Johan. Maafkan abang Amer. Abang  Amer tak berdaya Fika.”

            “Ya-Allah inikah dugaan MU kepadaku,” tangisku.

       Selepas itu Afika Najwa sudah tidak dapat dihubungi oleh  Amer Rafik. Sehari sebelum pernikahan Iffah dan Amer Rafik. Afika Najwa diminta oleh emaknya meninggalkan rumah mereka. Itu adalah atas permintaan dari Iffah Najihah. Iffah Najihah tidak mahu Fika berada di rumah mereka semasa majlis pernikahan mereka. Takut kalau Afika Najwa mengganggu majlis itu nanti.

          “Fika, pergilah ke mana saja semasa majlis pernikahan mereka.  Mak rayu pada Fika. Lepaskan Amer pada Iffah. Amer Rafik dah pilih Iffah sebagai isterinya. Mak minta Fika janganlah ganggu mereka. Anggaplah ini balasan Fika untuk kami kerana telah membesarkan Fika.” Rayu puan Khatijah.

Hancur hatiku mendengar rayuan mak itu. Ke mana aku nak pergi? Hanya mereka saja yang aku ada.Ayah hanya mendiamkan diri. Tak mampu berkata apa-apa. Aku menangis teresak-esak. Sudahlah abang Amer dirampas, kini aku pula disuruh keluar dari rumah . Ke mana harus aku pergi?

2 comments: