Reenzarini

Monday 19 August 2013

AWAK!! PRINCE CHARMING SAYA KE? BAB 2



BAB  2
   
             ”Sofea!! Ada luka kat mana-mana tak?”Tanya Farah  Aliya  cemas sambil  memeriksa badan Hani Sofea yang  montel  itu. Dia menyayangi Sofea seperti saudara sendiri.

            "Darah!" Jerit Farah Aliya ."Tapak tangan kau ni dah berdarah."
               
             “Ish! Ish! Aliya   ni  buat  malu  aku  saja  yang  di  periksanya  di  seluruh  tubuh  aku  tu  buat  apa?  Malu  tau  dekat  lelaki  yang  sedang  memandang  kami  tu,” gerutu Sofea   perlahan.  Aku  ini  dah  la  comel. He..he…he… Perah  santan  pula  kau  ni  Sofea , bisik suara hatinya.
      
              “ Darah!!  Jerit  Farah  Aliya  sekali lagi. “  Hani  Sofea  yang  terkejut  terus  ikut  pandang  ke  bawah .  Jari  kaki  Hani  Sofea  telah  terluka  dan  berdarah.  Mungkin  tergesel  di   tar  semasa  dia  terjatuh  tadi.
                                                               
              Farah  Aliya  menarik  Sofea  supaya  duduk  di  tebing  koridor  bangunan  berdekatan. Sofea  ikutkan  saja  apa  yang  disuruh   Aliya.  Lelaki  itu  juga mengikut mereka  dan  berdiri  didepan  Hani  Sofea  yang  sedang  duduk  di tebing  koridor bangunan berdekatan.
        
            Farah Aliya  menyelak  kain  baju  kurung  Hani  Sofea  hingga  ke paha . Aliya membelek  darah  yang  mengalir  dari  lutut Sofea  dan  meleleh  hingga ke betis . Ibu  jari  kaki   Sofea  juga  terluka. Dikesatnya luka  Sofea tu dengan tissue yang di ambil dari beg  galasnya.  Aliya  ni  buat  apalah  dia  selak  kain  baju  kurung  aku  depan  lelaki  ni. Tunggu  la  lelaki  tu  pergi  dulu.   Ini  tak  menyempat  nak  periksa  semuanya  sekarang juga.

             Mata  lelaki  tu  turut  sama  melihat  lutut  dan  paha  gebu gadis itu . Nama  pun  lelaki  mestilah  ambil  peluang di depan  mata.  Free  show  pula  tu.  Arryan   Zikri  menelan air  liurnya  bila  melihat  betis  dan  paha  gadis  itu  yang  putih  melepak. Hatinya  berdebar- debar  bila  melihat  semua   itu.
                 
             ”Aku  dah  jatuh  cinta  ke?  Itu  bukannya  jatuh  cinta  . Itu  nafsu  namanya ,”bisik  Arryan  Zikri  lagi.  Dia  tetap  menafikan  dia  sudah  jatuh  cinta  pada  gadis  didepannya  itu.  Lelaki  mana  yang  tak  terliur  bila  melihat  betis  dan  paha  yang  gebu  tu. Lebih-lebih  lagi  lelaki  yang  tak  kuat  iman  macam  dia  tu.  Sembahyang   5  kali  sehari pun  tak  pernah  cukup . Macam mana iblis tak merasuk.
               
                Hani  Sofea  menjatuhkan  semula  kain  baju  kurungnya  itu  bila  di  lihatnya  mata  lelaki didepannya  itu  turut  terpaku   pada  betis  dan pahanya.
         
             Ish!! Gatal  juga  dia  ni  .  Ada  pula  di  renungnya  paha dan betis  gebu  aku  ni, kata  Hani  Sofea  dalam  hati.  Bahaya  betullah  lelaki  gatal ni. Nah! Padan  dengan  muka  lelaki  tu  aku  dah  gelarkan  dia  lelaki  gatal  sebab  pandang  paha  dan  betis  aku . Cungkil  biji  mata  tu  baru  tahu , gerutu  Hani  Sofea  dalam  hati.

             “ Sofea ! Jom  aku  bawa  kau  ke  klinik. Kau  dah  luka  ni.  Sekali  lagi  Farah  Aliya cuba  melihat  ke  betis Sofea.  Sofea  menampar  tangan  Aliya dan  menunjuk  ke  arah  lelaki  di  depannya .

         “ Aliya ! Malulah  aku,  kau  selak  kain aku  hingga  ke  paha ,” gerutu Hani  Sofea  perlahan ,  Farah  Aliya  yang  baru  perasan  kehadiran  lelaki  tu  di  situ   terus   bertanya  pada  lelaki  tu.

           “Awak  yang  buatkan  dia  cederakan?” Tanya  Farah  Aliya . Dah macam singalah pula Aliya ni.

          “ Err…” tergagap-gagap  lelaki  tu  nak  menjawab. Bukan  Sofea tak  tahu  Farah Aliya kalau  pasal  orang  kenakan  Sofea  atau  buli  sahabatnya  itu  siaplah  orang  itu.

           Aliya...... tahulah  awak  tu  ada  seni  mempertahankan  diri. Aku  pun  ada  juga  tapi  tak  adalah  nak  tunjukkan  kemahiran  aku  tu. Biarlah  satu  hari  nanti  aku  akan  tunjukkan bakat terpendamku  itu  hanya  untuk  kebaikan saja .

          “Aliya bukan  salah dia  pun , aku  yang  terlanggar  dia  dulu,” beritahu Hani  Sofea  pada  Aliya.
               
             “Betul ni bukan  awak  yang  cederakan  kawan  saya  ni ?” Tanya  Farah  Aliya  lagi.

            “Ya! Betul  aku  yang  nak  cepat  tadi . Aku  yang  tergesa-gesa  nak  jumpa  dengan  kau  sebab  tu  aku  terlanggar  dia.  Aliya  sudahlah  tu. ”Lembut   Hani  Sofea memujuk Aliya. Manalah tahu nanti tak pasal-pasal Aliya hempuk lelaki tu.
         
             Hani  Sofea  bangun  dan  menghampiri  Farah  Aliya  dengan langkah yang  perlahan kerana  lututnya  terasa  sakit. Aliya  ni  bukan  boleh  percaya  sangat dengan angin dia. Nanti  tak  pasal-pasal  dia  pukul  lelaki  tu. Jadi  kes pulak. Tak pasal-pasal  sampai ke pihak atasan. Tak  nak  la  aku  jadi  bualan  siswa  dan  siswi dekat kolej ni.

             “Aku  tanya  dia  bukan  aku  tanya  kau.  Kau  nak  bela  sangat  dia  ni  kenapa ? Kau  dah  jatuh  cinta  dengan  dia  ke?” Soal  Aliya  macam mulut mak  nenek  .  Mulut….  tak  jaga  langsung.
                                                                        
              Aliya  ni  kalau  bercakap  suka-suka  dia saja apa nak cakap. Tak ingat dunia dah.  Ada  pula dikaitkannya  aku  dengan  lelaki  yang  aku  tak  kenal  ni. Dah  gila  ke  apa kawan  aku  ni ? Tuduh  yang  bukan-bukan.

           “Hani  ....aku  mana  kenal  dengan  lelaki  ni. Ini  baru  pertama  kali  aku  jumpa  dengan dia,”terang  Hani  Sofea.
      
             Muka  lelaki  tu  blur  semacam  aje  aku  tengok,  mungkin terkejut  dengan  sergahan  Aliya  kut.  Kesian  lelaki  ni  kena  serang  dengan  Aliya. Tergagap-gagap  dia  nak   menjawab  pertanyaan  Aliya  tadi.  Aku  juga  malu dengan  pertanyaan  Aliya  pada   dia.  Ada  pula  dia  kata  aku  dah  jatuh  cinta dengan  lelaki  tu.  Buat  malu  muka  aku  saja.  Aku  tahulah  aku  ni  tak  cantik , siapa  yang  nak  berkenan,  gerutu  Sofea  dalam  hati.
                 Muka  aku  pula  tentulah  dah  merah  sebab  malu  dengan  lelaki  yang  sedang  melihat  kami  berdua  bercakap . Nanti  dia  ingat  aku  saja  nak  goda dia bukan  boleh  kira  sangat zaman sekarang  ni. Suka sangat perasan . Ingat  aku  hadap  sangat  dengan  muka  dia  tu. Aku  tahulah  muka aku  ni  mana  sesuai  berpasangan dengan  lelaki  kacak macam dia tu. Kacak ke? Ya la  memang  kacak  pun! Tak  padan  dengan  aku  pun.
               
            “Oh! Jadi  ini  cinta  pandang  pertama  kau la ya,” tanya  Farah  Aliya  pada  Hani  Sofea  lagi.

             “Ya-Allah  Aliya  apa  yang  kau  dah  melalut  ni?”  Hani  Sofea  tahu  mulut  Aliya  kalau  dah  bercakap  tak  boleh  nak  berhenti. Macam  bertih  jagung….  Selagi  hatinya  belum  puas  dengan  penjelasan  yang  Sofea  berikan  selagi  itu  la  dia  akan  menyoal .  Memalukan  aku  saja budak  Aliya  ni.
       
            Sofea  menutup  mulut  Aliya  dan  cuba  menariknya  untuk  beredar  dari  situ . Aliya  ni  bukan  boleh  kira  sangat  kalau  dah  membebel  tu  susah  nak  berhenti.  Macam-macam  keluar  dari  mulut  dia  nanti. Memang  laser  habis.
        
             Walaupun  lutut  dan  jari  kaki  Sofea tu dah berdarah tapi  dia  tahankan  saja  kesakitan  dia  tu. Lebih  baik  dia  bawa  Aliya  pergi  dari  situ  sebelum  lebih  banyak  lagi  pertanyaan  dari  Aliya  kepada  lelaki  tu.

           “Aliya ! Nama  lelaki  tu  pun  aku  tak  tahu. Macam  mana kau boleh kata  aku  dah  jatuh  cinta  dengan  lelaki  tu.  Aku  sedar diri  aku  ni tak  cantik  tak  ada siapa pun  yang  akan terpikat pada  aku ,” perlahan  Hani  Sofea  bisikkan pada Aliya.
          
             “Maafkan  saya  semuanya  salah  saya. Awak  tak  salah  apa-apa,” kata  Hani  Sofea pada  lelaki  tu sambil  tangannya  masih  memekup  mulut  Hani. Hani  Sofea  lepaskan  Aliya  bila  ada  panggilan  telefon  masuk. Hani  Sofea  biarkan Farah  Aliya   menjawab  handphonenya.
        
              “Salah  saya  juga  tak  berhati-hati,” terang  lelaki  tu  pada  Hani  Sofea  sambil  tersenyum . “Nak  saya  hantarkan  awak  ke klinik  ke? “ Senyuman yang menawan dihadiahkan pada gadis didepannya itu .

                  “Tak  payahlah  saya  boleh  pergi  sendiri. Terima  kasih  saya  ucapkan.”  La!  Dia  ni , aku  nak  elakkan  dia  dari  di  serang  Aliya . Yang  dia baik  sangat  mengaku  salah  dia  tu  buat  apa? Gerutu  Hani  Sofea  sendiri.
  
               “Oh!  Salah  awaklah  ni,” tanya  Aliya  pada  lelaki  tu  setelah  selesai  bercakap di telefon.

           “ Aliya….Aliya….  Sudahlah  tu. Jom  temankan   aku  ke  klinik. “  Hani  Sofea menarik  tangan  Aliya  supaya  mengikutnya  ke klinik.

           “ Jaga  awak  , kalau  jadi  apa-apa  pada  Sofea . Saya  cari  awak  sampai  ke  lubang cacing. Faham”

          

1 comment: